Otroški avtosedeži

Kako pomembni so pri avtosedežih standardi in kaj narediti, če imamo stari avtosedež veliko ponudbo novih avtosedežev lahko najdete tudi tukaj https://www.mali-vragci.si/otroski-avtosedezi.

Avtesedeži morajo podobno kot preostali deli avtomobila pred prihodom na tržišče skozi postopek homologacije. Pri homologiranju sedeže preizkusijo in preverijo, kako se obnesejo v različnih pogojih, ob različnih trkih in kaj se v tem dogaja z otrokom. Večina sedež, ki jih danes najdemo na internetu je skladna s homologacijskim standardom ECE R44/03 ali ECE R44/04.

Pri slednjih standardih ni bilo testiranj oziroma preverjanj, če ima avtosedež bočno zaščito, kar pa nikakor ne velja za standard ECE R129, slednji določa tudi preverjanje bočne zaščite. Do nedavnega sta bila najbolj pomembna standarda ECE R44/03 ali ECE R44/04, saj je standard ECE R129 še v fazi sprejemanja. Pri slednjem standardu ni potrjen tretji del.

Prvi in drugi del standarda sta že odobrena in se nanašata na isofix pritrditev, ki bi v prihodnje morala biti obvezna vsih vseh otroških avtosedežih do otrokove velikosti 105 cm.Avtosedeži, ki nimajo naslona oziroma jahači, pa bi se lahko uporabljali le pri otrocih, ki so večji od 125 cm, a še pri teh se zaradi varnosti tovrstni avtosedeži odsvetujejo. Iz slednjega izhaja dejstvo, da sedanji sedeži II skupine ne bi smeli biti več jahači oziroma otroški avtosedeži brez naslona, jahači bi lahko bili dovoljeni le še v III skupini.

otroški avtosedeži

Standard ECE R44 jih je namreč predvideval tudi v II skupini. Standard je delno že v veljavi, tako se denimo od septembra dalje ne more več homologirati avtosedežev, ki nimajo isofix pritrditve. Vsi tisti otroški avtosedeži, ki pa bodo homologirani pred tem pa se bodo lahko prodaji do konca avgusta 2020, po tem datumu bo potrebno v celoti preiti na zadnji sprejeti standard. Tretji del standarda, ki pa še ni sprejet, pa se nanaša na pritrjevanje avtosedežev s pomočjo varnostnega pasu. Tudi na slednjem področju bodo v veljavo stopila strožja pravila, vendar do sedaj še ni določena, kakšna točno bodo. Vsekakor se nagibajo k dejstvu, da v prihodnje ne bi imeli več možnosti za pritrjevanje z varnostnim pasom, vendar bi bila možna samo ena možnost, ki bi bila vnaprej določena. Ta možnost bi morala biti tudi jasno določena. Statistika namreč kaže, da je tovrstno pripenjanje avtosedežev najbolj problematično, da je tukaj največ napak.

Določila so sicer že znana, vendar se ne ve ali bodo stopila v veljavo v točno takšni obliki, kakor je sedaj. Strokovnjaki se lahko o tem odločijo do prihodnjega leta, saj tretji del standarda stopi v veljavo z junijem 2018. Jasno bo določeno tudi, kako mora biti označen potek pasu, tako bodo morali imeti vsi proizvajalci zeleno oznako, označena bo tudi možnost, kako namestiti varnostni pas pri vseh tistih avtosedežih, ki imajo zraven tudi zaščitno mizico in kako široka mora biti odprtina za varnostni pas. Trenutno je v zakonu omenjena odprtina 48 mm ali več. Zakon je v veliko točkah veliko bolj strikten kakor je bil dosedanji in staršem dopušča manj možnosti spreminjanja pripenjanja, hkrati pa s tem omogoča, da bo avtosedež vselej pravilno nameščen.

Napačno nameščeni avtosedeži so lahko v primeru nesreče zelo nevarni.