Zakaj običajni pisarniški stoli niso zdravi – in kakšne so alternative?

Velik odstotek ljudi danes v službi pretežno sedi, pa tudi doma vse več časa preživimo v sedečem položaju, pa naj bo to za računalnikom, na kavču … Ker tolikšen del svojih dni presedimo, se splača dobro razmisliti, kam polagamo svojo zadnjo plat. Že sam sedeč način življenja je precej nezdrav, še ogromno dodatne škode pa nam lahko naredi neprimerno sedišče. Žal niso vsi pisarniški stoli narejeni tako, da varujejo vašo hrbtenico, zato je na mestu razmislek o tem, kakšen stol si boste privoščili. Za zdravo hrbtenico in aktivno sedenje izberite pisarniški stol Spinalis na https://www.spinalis.si/pisarniski-stoli/.

Pisarniški stoli

Lahko bi trdili, da naš današnji način življenja v mnogih pogledih, od prehrane, razmerja med delom in počitkom, do vzorcev spanja in količine fizične aktivnosti, nasprotuje vsemu, za kar je človeško telo ustvarjeno. Naše telo ni prilagojeno deseturnim (ali še daljšim!) obdobjem sedenja. V milijonih let našega obstoja je preživetje zahtevalo velike količine gibanja in fizičnega napora, začenši z lovom in nabiranjem hrane, pa vse do obdelovanja polj. Dandanes si lahko vse, od hrane pa do željene oblike zabave, priskrbimo kar z domačega kavča. Sliši se utopično, pa vendarle ni. Pomanjkanje gibanja, v katerega smo na nekaterih področjih življenja celo prisiljeni (delo v pisarni itd.), je zdravju škodljivo in lahko skozi leta povzroči hude težave, proti katerim se lahko borite tudi z izbiro ustreznega sedišča.

Zakaj običajni pisarniški stoli niso zdravi?

Tudi če sicer skrbimo za svoje zdravje, nam lahko sedenje povzroči težave, če si ne izberemo primernega stola.

Venska tromboza: Ena od posledic prekomernega sedenja na običajnih pisarniških stolih, s katero se lahko srečamo, je zastajanje tekočine v spodnjih delih nog, ki lahko privede do strdkov.

Težave s hrbtenico in sklepi: Prekomerno sedenje lahko močno obremeni hrbtenico in sklepe, recimo kolke in ramena. Še posebej pogoste so te težave, ko naša drža ni ravno najlepša. Ko sedimo pri računalniku, na primer, ali ko tipkamo po telefonu, smo pogosto zgrbljeni, naš vrat pa je upognjen naprej, kar lahko negativno vpliva našo držo tudi, ko nismo v takšnem položaju. Utrujenost mišic, oslabljeno telesno jedro in zategovanje v kolkih lahko povzročijo preobremenitev križa in zmanjšajo gibljivost hrbtenice, vse to pa lahko povzroči tudi oslabelost zadnjičnih mišic, ki vodi v bolečine križa in kolkov. Prekomerno sedenje lahko vodi celo v osteoporozo.

Tveganje za pojav srčnih bolezni in prekomerna telesna teža: Kot že omenjeno je bilo gibanje včasih velik del našega vsakdana, dejstvo, da na dosegu rok nismo imeli neomejenih količin hrane pa še je dodatno skrbelo za to, da je bila naša telesna teža normalna. Prekomerno sedenje in pomanjkanje gibanja negativno vplivata na naš indeks telesne mase in na obseg našega pasu, oba dejavnika pa negativno vplivata na zdravje srca in lahko vodita celo v infarkt.

Rešitev je v sediščih za tako imenovano aktivno sedenje. Ko slišimo besedici aktivno sedenje, nas verjetno večina pomisli na telovadne žoge, ki so nekdaj veljale za najboljšo alternativo običajnim pisarniškim stolom, saj nas prisilijo, da ohranjamo lepo držo, naše mišice pa naj so ob sedenju na žogi ves čas aktivirane. Tudi telovadne žoge pa imajo žal svoje slabosti, ki se jim je najbolje izogniti z nakupom stola, ki združuje prednosti pisarniškega stola in telovadne žoge. Tovrstni pisarniški stoli hrbtenici nudijo oporo, hkrati pa poskrbijo za aktivno sedenje. Takšni so stoli, ki jih proizvaja podjetje Spinalis.

Za koga so primerni pisarniški stoli Spinalis?

Razlika med običajnimi pisarniškimi stoli in stoli podjetja Spinalis je v tem, da mora uporabnik Spinalisovega stola aktivno ohranjati stabilnost na njegovem gibljivem sedalu, saj lahko sicer pade s stola. Čeprav se sliši to nekoliko neprijetno, pa prinaša velike dolgotrajne prednosti. Poskrbi namreč za to, da avtomatsko ohranjate pravilno držo, s sedenjem na stolu z gibljivim sedalom pa se izogibate slabljenju mišic telesnega jedra (trebušnih in hrbtnih mišic), kar pomeni, da s sedenjem tem mišicam privoščite telovadbo. Posledica vsake telovadbe je seveda takoimenovan »muskelfiber«, ki traja, dokler se na stol ne privadite, kmalu pa boste začeli v uporabi uživati.

Spinalisovi stoli so primerni za vse: otroke, odrasle, nizke, visoke, pa tudi za različne priložnosti, kot so pisanje domače naloge, sedenje na delovnem mestu ali delo za računalnikom.

Kaj lahko še naredim za ohranjanje zdravja hrbtenice ob dolgotrajnem sedenju?

Pisarniški stoli, kakršne proizvaja podjetje Spinalis, vam res lahko pomagajo ohranjati hrbtenico in mišice v dobri kondiciji, vseeno pa je pametno, da vsake toliko prekinete s sedenjem. Vsaj enkrat na uro vstanite in se pretegnite, po možnosti pa naredite še par korakov po stanovanju ali pisarni (za dodaten pozitiven učinek pojdite po kozarec vode in ga popijte). Lahko naredite tudi eno ali dve preprosti asani joge.

Čeprav se zavedamo dejstva, da bi morali biti za ohranjanje vrhunskega zdravja precej bolj fizično aktivni, se večino časa sedenju ne moremo zares izogniti. Ravno zato je prav, da poskrbimo, da si za sedenje izberemo stol, ki nam bo pomagal ohranjati sklepe in mišice v formi. Spinalisovi pisarniški stoli vam bodo s svojo inovativno zasnovo pomagali ravno pri tem, ne glede na vašo težo, višino in starost.